onsdag 17. juli 2013

Luer og votter

Å starte et nytt prosjekt en sen nattetime jeg ikke fikk sove viste seg å være bare sånn passelig lurt.
Da jeg tok frem den påbegynte luen noen dager senere stusset jeg litt over at den virket liten.
En liten kontroll i mønsteret på lettstrikka babylue fra nøstebarn og jeg kunne konstatere at minste størrelse ikke var 0-3 mnd men prematur...
Hva gjør man da??
De fleste hadde sikker dratt ut pinnen og startet på nytt, en størrelse større.
Neida, ikke denne tanten her, hun strikket luen ferdig og en til, fremdeles str. prematur.
Det er jo ikke sikkert småtrollene har så veldig store hoder, og blir de for små (håper jo egentlig det!) så kan de jo overføres Amandaprosjektet.
Men jeg har også strikket to til i den egentlig planlagte størrelsen.


Lettstrikka babylue fra nøstebarn holder faktisk det den lover, den er lettstrikka og når man i tillegg gjør en liten vri blir den også monteringsfri og helt uten søm i bakhodet.
Nå gjenstår det bare å se om den også sitter godt...

Votter er det også blitt så nå nærmer startpakken seg ferdig.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar